szerda, július 04, 2007

A delfin és optikai csalódások

Tegnap délután leültem Tamásék gépe elé, és nekiláttam a csodálatos delfin-mozaik megszerkesztésének. Körülbelül egy óra szöszmötölés után készen lettem, majd elkezdtem gondolkodni, hogy mégis mi lenne jó egy ilyen kerámia-négyzetlapocskákból álló mintának. Rövid időn belül (talán az analitikus pszichológia témája vezetett rá tudat alatt) beugrott a híres londoni coffee shop csempézett oldala, amely optikai csalódást okoz. Innen már egyenesen vezetett az út a következő ötletekhez. Néhány óra múlva ezek a tervek születtek összességében:




és természetesen a delfin....



Ma aztán hívtam Pault, hogy megvagyok a kinyomtatott ötletekkel, és egy óra mulva már találkoztunk is a Havanában. A delfin ötletét elvetette, az optikai csalódást okozó minták közül a félgömbös nagyon megtetszett neki, csak épp szerinte nem lesz elég felület a konyhapulton hogy mindaz kivitelezhető legyen. Ellenben már ki is gondolta, hogy a Havana melyik falára lehetne esetleg felpingálni. Mert az menő lenne. A kérdésre, hogy végülis milyen minta kerüljön a pultra, elmondta, hogy új ötlete támadt: hullámmotivum kell, ami alatt balról egy nyitott, felül jobbról pedig egy csukott szem lenne (vagy fordítva). Úgyhogy megpróbálom ezt valahogy kidolgozni, bárkinek bármi ötlete van, kommenteljen nyugodtan :-)

Nincsenek megjegyzések: