csütörtök, július 12, 2007

Filmezés, olvasás, montázsolás, evés

Nagyjából így tudnám jellemezni az elmúlt 3 napot. Az eső ugyan nem esik, de jó idő azért még mindig nincs, és a festés ügyében sem kerestek még eddig.
Ennek folytán több időm marad kedvenc tevékenységeimre, nagyjából a fent látható sorrendben. Mostanában mindenféle filmet hajlandó vagyok megnézni, a B-kategóriás hollywoodi gyártmányoktól kezdve a mesterien művészi alkotásokig. Olyan filmet ritkán nézek meg, amit egyszer már láttam, viszont valahogyan Martin Scorsese filmjei minden egyes alkalommal csodálattal töltenek el. Legutóbb a Gangs of New York került a palettára, és első nézésre azt hiszem nem igazán értettem, hogy "miről is van szó", vagy csak túl fiatalon néztem (23 évesen ilyet írni, Jesszus...). Most viszont sokkal jobban megfogott, sokkal jobban átjött az, amit Scorsesetől kapni szoktam egy filmje által. Aki még nem látta, mindenképp pótolja!
Egy film előtt vagy után általában felmászok a szobámba és olvasok. Magammal hoztam otthonról Slavoj Zizek How to Read Lacan c. könyvét, és azt mazsolázgatom. Dragon Zoli szemináriumai óta (főleg a Film Noir és a Visual Culture) nem találkoztam ilyen jól érthető, példákkal alátámasztott magyarázatokkal. Minden benne van ebben a könyvben, ami az alapokat megteremtheti a továbblépéshez. Eddig a legtöbb tudományos cikkel az volt a bajom, hogy szakszavakkal tömve volt, mindenféle magyarázat nélkül, és néha úgyéreztem túlzásba vannak víve és csak a külcsín miatt használják őket, ráadásul rosszul vagy indokolatlanul. A könyvet olvasva ez a megérzésem egyre inkább beigazolódik, azt kell mondjam. Végre kezdem kapisgálni a real-symbolic-imagniary triádot, a phallus, az object a és hasonló fogalmakat. Ha befejeztem a könyvet és még egyszer-kétszer átolvastam, akkor nekiláthatok a következő irománynak, ami már kicsit keményebben foglalkozik Lacan elméleteivel.
Ma rábukkantam a neten a 7up oldalára, ahol montázs és videó versenyt hirdetnek. Mindkettő kategória igencsak közel áll szivemhez, így hát gondoltam gyorsan össze is dobok valamit. A videóra támadt is egy pár ötletem, csak sajnos a kivitelezés megfelelő időjárási körülményeket és sok kelléket igényelne. Így hát egyenlőre maradtak a montázsok. Hogy mik születtek? Tessék meglátogatni az oldalt, ott a képek közt a friss képek menüpont alatt a Star Wars-os és a Chaplines montázsok az enyéim. Tessék rájuk szavazni, mert nekem naon tetszik az a TV, amit nyerni lehet :-)
Tegnapelőtt Gabriella asszony nagyon finom marhapörköltet készített, amire elméletileg jött volna Peti is, csak ő délután annyi csokit fogyasztott, hogy nem volt már kedve az evéshez. Úgyhogy maradtunk hárman, családi hangulatban: Tomi, Gabi és én. Jól esett a sok "Healthy Living" kaja után egy kis csípős szaftos pörkölt. Be is töröltem minden kérdés nélkül két adaggal, majd lefeküdtem aludni. Pont ahogy azt kell...

Nincsenek megjegyzések: