kedd, július 04, 2006

Ismerkedes es ugyfelszolgalat

Tegnap megismerkedtem egy masik itt elo magyar parral. Tamas es Gabi (fiu es lany, meg mielott valaki felreertene) egy nagyon szep kis lakasban elnek, es nagyon kedvesek voltak. Estere mar olyan joba lettunk, hogy Gabi azt mondta megkerdi a fonoket, hatha tud valami melot. Nagyon kedves volt tole...
Igazsag szerint egyebkent azert mentem hozzajuk, hogy az internetet megszereljem, sajna nem sok sikerrel. Mikor kideritettem, hogy a hiba nem az o gepukben van, mondtam Tominak, hogy nincs mit tenni, fel kell hivni az ugyfelszolgalatot. Fel is hivtam, gyorsan az o telefonjukrol.
Na az ugyfelszolgalatissal beszelni egy kesz elmeny volt. Eloszor kicsit aggodtam, hogy nem igazan fogom erteni a hadaros ir akcentust (ami egyebkent itt egyaltalan nem veszes, leszamitva az idosebb lokalpatriotakat, mint Paddy, akiket minden igyekezetunk ellenere sem tudunk megerteni). Mikor bejelentkezett az operator, azonnal eszrevettem, hogy ez bizony nem ir akcentus, de meg csak nem is brit. Kokemeny indiai (tehat punjabi) akcentusa volt a fickonak, raadasul olyan lassu volt mint egy csiga, hiaba mondtam neki, hogy ismerem az 'ipconfig' parancsokat, nem kell lebetuznie, o hajthatatlan volt, es szorgosan mondogatta: i for ireland, p for patrick, c for contact, stb... Na szoval egy fel oras huzavona utan kiderult, hogy naluk a baj, amit en is mondtam nekik. Nem igazan ertettem, hogy miert szeret ilyen hosszasan beszelni ez az operator, aztan Tamas felvilagositott, hogy bizony az ugyfelsazolgalat nem ingyenes, pengetni kell erte az eurokat... Aztan arra is rajottunk, hogy valoszinuleg egy indiaba kihelyezett telefonkozponttal beszeltem, Balazs szerint ez nem is ritka, Angliaban mar minden nagyobb ceg ezt csinalja, olcsobban jonnek ki ha odakapcsoljak Indiaba a telefonvonalat, mintha europai aron fizetnek a diszpecsereket.
Szoval Tominak egy szazasaba lesz kihivni a szereloket... Szep.
Ha mar az ugyfelszolgalatnal tartunk, tegnap meg Feri es a Vodafonos ugyfelszolgalat esete is erdekes volt :-) A helyzet az, hogy Feri nem hozott magaval kartyafuggetlen telefont, remenykedve benne, hogy ha itt vesz egy vodas kartyat, akkor az gond nelkul mukodni fog a vodas telefonban. Valoszinuleg a vigal minden tajan ez igy megy, leszamitva persze kishazankat. Feri igy bement az itteni voda boltba, ahol mondtak neki, hogy hivja fel a magyar ugyfelszolgalatot, vazolja a helyzetet, es majd adnak neki egy kodot, amit ha beut a telefonba, el fogja fogadni az itteni vodas kartyat. Elmentuk a Shannon partjara, lecsuccsentunk egy kis padra, es Feri hivta az ugyfelkozpontot, es en a kovetkezo mondatokat hallottam: "Jo napot, Hajdu Ferenc vagyok. Vazolnam hogy mi a helyzet. Most Irorszagban vagyok, vettem itt egy vodafonos kartyat, es nem mukodik a vodas telefonomban. Na. Szoval... Kene a kod." En ezt hallva mar a hasamat fogtam ugy nevettem, tudvan, hogy magyar szolgaltato semmifele kifuggetlenito kodszamot nem fog kiadni. Hasfajasom tovabb fokozodott, mikor hallottam Feri tovabbi mondatait: "Igeeen??? Es ez benne van a szerzodesben?" Ekkor mar biztos voltam benne, hogy nincs mese, menni kell Sligoba telefont venni Ferinek (ugyanis a tegnapra tervezett ut azert tolodott el mara, mert Feri meg remenykedett benne, hogy meg tudja majd oldani valahogy ezt a kartyahasznalati dolgot).
Szoval ha minden jol megy, akkor ma tenyleg eljutunk Sligoba.

Nincsenek megjegyzések: