hétfő, július 03, 2006

Hetvegi esemenyek

Na hat mondhatom, nagyon mozgalmas volt a hetvegem!
Penteken kezdtem azzal, hogy megerkezven Carrickbe, elmentem a helyi hivatalba PPS szamot csinaltatni. Balazs jott velem, o igazolta, hogy van lakhelyem. Miutan mindez megvolt, nyomas a telekommunikacios boltba, venni SIM kartyat. Itt ert az elso kellemes meglepetes. 10 € volt a kartya, amibol 10€ rogton le is beszelheto, es 8 honaponm keresztul kapok meg 10€-t az egyenlegemre. Raadasul ha beregisztralom magam a neten keresztul, kapok tovabbi 20€-t. ( ha valaki irni/hivni akar, akkor: +353 85 753 4957) Eleg jo, nem? Ugyanabban a boltban masoltattam kulcsot is a lakashoz, igy nagyjabaol mindennel megvoltam, amit surgosen el kellett intezni, igy az elso napon.
Elhataroztam, hogy megkeresem azt a luxusszallot, ahonnan e-mailen visszajeleztek, hogy megerdeklodjem, hogy akkor van-e munka. Itt a konyvtarban megkerdeztuk a konyvtarosnenit, hogy tudja-e, hogy merre van a Ciuin House, persze nem tudta, de nagyjabol utba igazitott, hogy melyik uton kene elhaladnom.
Persze rossz iranyba indultam. Mikor mar eljutottam a varoskapuhoz, akkor mar biztos voltam benne, hogy rossz helyen jarok. A jarokelok nagyon segitokeszek voltak, gondolom lattak az arcomon, hogy keresek valamit, igy hat odajottek kerdezoskodni, hogy, "are you lost? can I help you?" legtobbjuk nem tudta sajnos, hogy hol van a szallo, egy oreg pappert kiveve, aki sejtette hogy merre van, csak eppen rosszul... Na mindegy, gondoltam, legalabb korbejartam kicsit a varost.
Maga az alberlet egyebkent nagyon pofas! Viszonylag modern epites es modern butorzat, mosogep, mosogatogep, minden... Egyeduli hiany az agynemu volt, es mivel azzal nem akartam terhelni a poggyaszom sulyat, vettem egy halozsakot a szemben levo mindenes boltban, azota azzal takarom magam ejszakankent. Miutan megvolt a kotelezo varosnezes es bevasarlas, kb. el is jott az ido az alvashoz. Mivel Balazs mar osszefekudt Ferivel, igy nekem jutott Zoli halotarskent. Mielott jottem volna, Bali nagyjabol vazolta, hogy ki kivel fog osztozni az agyakon, en visszairtam neki, hogy nekem 8, csak az illeto ne horkoljon... Talan mondanom sem kell, hogy Murphy torvenye szemhunyasomat koveto 1 oran belul ervenybe lepett. Zoli szepen elkedtett eloszor csak horkantani, majd komolyan horkolni. Eleinte probalkoztam az elhiresult horkolasgatlo/megszunteto modszerekkel, mint a cuppogas, futtyentgetes es csettintes, de mindhiaba, Zoli nyert. Igy megfogtam szepen a motyomat es atcammogtam a nappaliba, epitettem magamnak a pamlagon talathato parnakbol egy szep kis agyikot es a halozsakba belebujva szep lassan alomra szenderultem.
Masnap (szombaton) elmentem a szemben levo konyvesboltba, aminek Trinity Rare Books a neve, szetnezni kicsit, hatha talalok jofajta konyveket jo penzert. Hat talan mondanom sem kell, hogy talaltam naggyon jo konyveket Yeats-rol, harmat azonnyomban meg is veteleztem. A boltos mikor latta, hogy Yeats konyveket vinnek, megmutatta a friss Yeats portekait is, amik meg nem kerultek arazasra, es meg csak dobozokban voltak. Nemi arengedmennyel fizettem 15 €-t.
Latvan, hogy mennyire fogy a penzem, erlhataroztam, hogy innentol kezdve nem fogok hulyesegekre penzt kolteni. Ehhez kepest mar este megvettem a DaVinci Kodot 5€-ert. Szoval a szombati napom nagyjabol koltekezessel tellt, ellenben este, mikor Zolival lesetaltunk a kikotobe, talaltam 4€-t csak ugy heverni a foldon. Legalabb valamennyi vesszaterult a fene nagy penzszorasbol.
A vasarnap is teljesen jo volt. Reggeli es keszulodes utan elmentunk a templomba Ferivel, megneztuk milyen egy ir mise. Egesz jo volt, meg erdekes, nagyon sok kozos vonasa van a magyar szertartasokkal. Az istentisztelet utan mentunk egyenesen a city market square-re ami tulajdonkeppen a varos piactere es kozpotnja egyben (itt talalhato az a szokokut, ahonnan Zoli rendszerint kihalassza a napi bedobalt apropenztermest). Itt egy multikulti rendezveny volt eppen. Mindenfele nacio osszegylt, a leglatvanyosabbak talan a kurdok voltak, roluk kepeket is csinaltam, amik igen jol sikerultek. Amint beleptunk a kikovezett piacterre, a szervezok megkertek minket, hogy "print your hands on history" es mar be is festettek a tenyerunket festekkel. A festektol csopogo tenyerunket aztan ra kellett nyomnunk egy feher paravanra, majd alairni a nevunket es hogy melyik orszagbol jottunk.
Termeszetesen errol is vannak kepeim, majd kozlom azokat is, ha tudom (itt a konyvtarban sajna nem lehet USB eszkozt csatlakoztatni, ugyhogy majd at kell mennem Petiekhez es onnan majd megoldom vhogy). Ki volt allitva egy stand, amire a legjellemzobb vendegek orszagai voltak feltuntetve, illetve egy ures resz, amin az allt, hogy ha nem talalod itt az orszagod, akkor tedd ide! Mivel Magyarorszag nem volt kepviselve a rendezvenyen, ezert festettunk szep kis magyar zaszlot, meg leirtuk az orszag adatait, es feltuztuk az erre kijelolt helyre. Aznap delutan meg volt ir neptanc bemutato is, mindket fajtabol (a szteppelosbol is, meg a sima fiu-lannyal figurabol is)
Ma Ferivel elmegyunk Sligoba szetnezni, meg Ferinek telefont venni, estere erunk csak vissza, remelem jo lesz :)

1 megjegyzés:

Szilárd írta...

Szia Kinga!
Hat munka meg nincsen, de azon vagyook, hogy szerezzek egyet (nem is gondoltad volna, ugye? :-)) Nemsokara nyilik itt egy mozi, ahova keresnek munkaerot, remelem a filmes kepzettsegem meg a referenciaim elegendoek lesznek...