kedd, március 31, 2009

Életem első árverése

A tegnapi napom tulajdonképpen a délelőtti mindenappos teendőimen kívül az árveréssel telt el. Délután 2-re mentem a hotelbe, ott volt ugyanis megtartva az antik és művészeti tárgyak árverése. Tulajdonképpen ez azt jelentette, hogy érkeztek festmények, ékszerek, régi könyvek, lámpák, étkészletek, bútorok, stb, amiket szépen kirakosgattunk az asztalokra mustrálás végett. Segítettem a kipakolásnál, az ékszerek felügyeleténél, a lista-ellenőrzésnél, ilyesmik. Liam mondta, hogy figyeljem majd meg, hogy az elárverezett tárgyak 90%-át a jelenlévők 5%-a fogja elvinni. Azt kell mondjam igaza lett. Voltak több 10.000 eurós végösszegek néhány licitálónál, a többiek mind jóformán üres kézzel mentek haza, vagy csak a kíváncsiság vitte őket oda. Érdekes volt látni egy élő árverést. Habár az ebayen verhetetlen licitbajnok vagyok, ilyesminek még sosem voltam a szemtanuja. Vittem is magammal a kamerámat, hátha később majd valamilyen formában felhasználhatjuk az iroda számára. Itt egy kis videó arról, hogy az "auctioneer" hogyan vezényel le egy licitálást.

Ma szabadnapom van, így a reggeli bevásárlás után még utamba ejtettem a kedvenc könyvesboltom is. Találtam magamnak három érdekes olvasmányt:  
  1. How to Read a Film - James Monaco
  2. Sex Psyche Etcetera in the Film - Parker Tyler
  3. Horrible Science: The Seriously Squishy Science Book - Nick Arnold
Az első könyv egy vaskos darab, komolynak tűnő tudományos anyaggal, sosem árt átolvasni az ilyesmit. A második címe magáért beszél. Film, némi pszichoanalízis, ödipusz, van minden. Erre is kíváncsi vagyok. A harmadik pedig inkább olyan WC-n olvasgatásra való hülyeség. Ebből megtudtam például, hogy az asztronautáknak felszállás előtt tilos bizonyos típusú ételeket enniük, különösképpen babot nem. A boltban ismét a tündéri néni volt bent, akinél akármilyen drága könyvet el lehet vinni 1-2 Euróért, ha azt mondja az ember, hogy az akciós polcról való... Annyi helyről hallottam vissza, hogy szemét dolog, amit csinálok, amikor drága könyveket hozok el aprópénzért, hogy most nem volt szivem átverni szegény nőt. Valamennyi kedvezményt viszont így is kaptam, a három könyvet 8,50-ért hoztam el.
A mai képen: Csodálatos kilátás az ír tájra, a szobám ablakából:

"Behind every strong man, there is an even stronger woman" - közmondás

Nincsenek megjegyzések: